MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ

MADDE 1 - SÖZLEŞMENİN TARAFLARI

SATICI

ÜNVANI : Hasan Mutlu

ADRES : Fevzi Çakmak Mh. Anamur Sk. No:2/3 P.K.: 34899 / PENDİK / İSTANBUL / TÜRKİYE

TELEFON : 0216 396 4455

WEB : www.fanpop.com.tr

E-POSTA : fanpop@fanpop.com.tr

Bundan sonra SATICI olarak anılacaktır.

ALICI

Müşteri olarak www.fanpop.com.tr alışveriş sitesine üye olan kişi.  Üye olurken kullanılan adres ve iletişim bilgileri esas alınır.

Bundan sonra ALICI olarak anılacaktır.

MADDE 2 - SÖZLEŞMENİN KONUSU

İş bu sözleşmenin konusu, ALICI'nın, SATICI'ya ait www.fanpop.com.tr web sitesinden elektronik ortamda veya 0216 396 4455 nolu telefondan sipariş verdiği, sözleşmede bahsi geçen nitelikleri haiz ve yine sözleşmede satış fiyatı belirtilen mal/hizmetin satışı ve teslimi ile ilgili olarak 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Uygulama Esas ve Usulleri Hakkında Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır. ALICI, satışa konu mal/hizmetlerin temel nitelikleri, satış fiyatı, ödeme sekli, teslimat koşulları vs. satışa konu mal/hizmet ile ilgili tüm ön bilgiler ve "cayma" hakkı konusunda bilgi sahibi olduğunu, bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini ve sonrasında mal/hizmeti sipariş verdiğini iş bu sözleşme hükümlerince kabul ve beyan eder. www.fanpop.com.tr sitesinde ödeme sayfasında yer alan ön bilgilendirme ve fatura iş bu sözleşmenin ayrılmaz parçalarıdır.

MADDE 3 - SÖZLEŞME TARİHİ

SATICI tarafından daha önce imzalanmış bulunan iş bu iki nüsha sözleşme, ALICI tarafından (Fatura üzerindeki tarih ve saat) tarihinde imzalanarak kabul edilmiştir. Sözleşmenin bir nüshası ALICI'nın e-posta adresine mail gönderilecektir.

MADDE 4 - MAL/HİZMETİN TESLİMİ, SÖZLEŞMENİN İFA YERİ VE TESLİM ŞEKLİ

Mal/hizmet, ALICI'nın teslimini talep etmiş olduğu (Sisteme kayıtlı) adresinde (Sisteme Kayıtlı) adlı kişi/kuruluşa teslim edilecektir.

MADDE 5 - TESLİMAT MASRAFLARI VE İFASI

Teslimat masrafları ALICI'ya aittir. SATICI, web sitesinde ilan ettiği rakamın üzerinde alışveriş yapanların teslimat ücretinin kendisince karşılanacağını beyan etmişse, teslimat masrafı SATICI'ya aittir. Teslimat; stoğun müsait olması ve mal bedelinin SATICI'nın hesabına geçmesinden sonra en kısa sürede yapılır. SATICI, mal/hizmeti siparişinden itibaren 30 (otuz) gün içinde teslim eder ve bu süre içinde yazılı bildirimle ek 10 (on) günlük süre uzatım hakkını saklı tutar. Herhangi bir nedenle mal/hizmet bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise, SATICI mal/hizmetin teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.

MADDE 6 - ALICININ BEYAN VE TAAHHÜTLERİ

ALICI, sözleşme konusu mal/hizmeti teslim almadan önce muayene edecek ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı mal/hizmeti kargo şirketinden teslim almayacaktır. Teslim alınan mal/hizmetin hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. Teslimden sonra mal/hizmetin özenle korunması borcu, ALICI'ya aittir. Fatura iade edilmelidir. Mal/hizmetin tesliminden sonra ALICI'ya ait kredi kartının ALICI'nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşunun mal/hizmet bedelini SATICI'ya ödememesi halinde, ALICI kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla mal/hizmeti 3 (üç) gün içinde SATICI'ya göndermekle yükümlüdür. Bu takdirde teslimat giderleri ALICI'ya aittir.

MADDE 7 - SATICININ BEYAN VE TAAHHÜTLERİ

SATICI, sözleşme konusu mal/hizmetin sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur. Sözleşme konusu mal/hizmet, ALICI'dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden SATICI sorumlu tutulamaz. SATICI, cayma beyanının kendisine ulaşmasından sonra 7 (yedi) gün içinde mal/hizmet bedelini, varsa kıymetli evrakı iade eder. Mal/hizmeti 20 (yirmi) gün içinde iade alır. Haklı gerekçelerle SATICI, sözleşmedeki ifa süresi dolmadan ALICI'ya eşit kalite ve fiyatta tedarik edebilir. SATICI mal/hizmetin ifasının imkânsızlaştığını düşünüyorsa, sözleşmenin ifa süresi dolmadan ALICI'ya bildirir. Ödenen bedel ve varsa belgeler 10 (on) gün içinde iade edilir. Garanti belgesi ile satılan mal/hizmetlerden olan veya olmayan mal/hizmetlerden arızalı veya bozuk olan mal/hizmetler, garanti şartları içinde gerekli onarımın yapılması için SATICI'ya gönderilebilir, bu takdirde teslimat giderleri SATICI tarafından karşılanacaktır.

MADDE 8 - SÖZLEŞMEYE KONU MAL/HİZMETİN ÖZELLİKLERİ

Mal/hizmetin Cinsi ve Türü, Miktarı, Marka/Modeli, Rengi ve Tüm Vergiler Dâhil Satış Bedeli www.fanpop.com.tr adlı web sitesindeki mal/hizmet tanıtım sayfasında yer alan bilgilerde ve iş bu sözleşmenin ayrılmaz parçası sayılan faturada belirtildiği gibidir.

MADDE 9 - MAL/HİZMETİN PEŞİN FİYATI

Mal/hizmetin peşin fiyatı sipariş sonu mail atılan örnek fatura ve ürün ile birlikte müşteriye gönderilen fatura içeriğinde mevcuttur.

MADDE 10 - VADELİ FİYAT

Mal/hizmetin satış fiyatına yapılan vadeye göre fiyatı sipariş sonu mail atılan örnek fatura ve ürün ile birlikte müşteriye gönderilen fatura içeriğinde mevcuttur.

MADDE 11 - PEŞİNAT TUTARI

Mal/hizmetin peşinat tutarı sipariş sonu mail atılan örnek fatura ve ürün ile birlikte müşteriye gönderilen fatura içeriğinde mevcuttur.

MADDE 12 - ÖDEME PLANI

ALICI'nın, kredi kartı ile ve taksitle alışveriş yapması durumunda siteden seçmiş olduğu taksit biçimi geçerlidir. Taksitlendirme işlemlerinde, ALICI ile kart sahibi banka arasında imzalanmış bulunan sözleşmenin ilgili hükümleri geçerlidir. Kredi kartı ödeme tarihi banka ile ALICI arasındaki sözleşme hükümlerince belirlenir. ALICI, ayrıca bankanın gönderdiği hesap özetinden taksit sayısını ve ödemelerini takip edebilir.

MADDE 13 - CAYMA HAKKI

a) ALICI, sözleşme konusu mal/hizmetin kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa tesliminden itibaren 7 (yedi) gün içinde cayma hakkını kullanabilir.

b) Cayma hakkının kullanılması için aynı süre içinde SATICI'ya faks, e-posta (fanpop@fanpop.com.tr) 0216 396 4455 nolu telefon ile bildirimde bulunulması şarttır.

c) Bu hakkın kullanılması halinde, 3. kişiye veya ALICI'ya teslim edilen mal/hizmete ilişkin fatura aslının iadesi zorunludur. Fatura aslı gönderilmezse, ALICI'ya KDV ve varsa diğer yasal yükümlülükler iade edilemez. 

d) Mal/hizmetin 14. madde hükümleri çerçevesinde ve iş bu sözleşmenin ayrılmaz parçası olan ve www.fanpop.com.tr web sitesinde yayınlanmış olan önbilgiler gereğince, her türlü bebek araç ve gereç, tekstil ve kozmetik ürünlerinde iade hakkının kullanılması için, ürünün ambalajının açılmamış, bozulmamış, lekelenmemiş ve ürünün kullanılmamış olması şartına bağlıdır. 

e) İade etmek istediğiniz ürün ayıplı ise kargo ücreti tarafımızdan karşılanmaktadır. Her bir ürün, kamera kayıtları tutularak, kontrol edilip paketlenmektedir.

f) Satın alınan sorunsuz ürün geri iade edilmek istendiği takdirde, tüm kargo bedelleri ALICI' ya aittir.

g) Kapıda ödeme seçeneğiyle ürün satın alınmışsa kapıda ödeme ücreti kargo firması tarafında talep edildiğinden, bu bedel ALICI' ya aittir.

h) İadenizin onaylanmasının ardından, ödenen sipariş tutarından bu bedeller düşülerek kalan tutar satın alma şekline göre tarafınıza iade edilir. Ortalama iade süreci 7-12 iş günü arasıdır.

MADDE 14 - CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK MAL/HİZMETLER

a) Orijinal kutusu/ambalajı bozulmuş tekrar satılabilirlik vasfını kaybetmiş, bir başka müşteri tarafından satın alınamayacak olan ürünlerin iadesi kabul edilememektedir.

b) Hijyenik olarak kullanılan tüm ürünlerin iadesi yapılamaz. Göğüs pompası, göğüs pedi, kozmetik ürünler v.s

c) Mobilyalarda ürün iadesi kabul edilmemektedir. Mobilya siparişleri ilgili fabrikasına yeni üretim olarak yaptırılmaktadır. Stoktan gönderim yoktur. Bu sebeple iadesi mümkün olmamaktadır. Sorunlu veya eksik olan ürün içerikleri ile ilgili tarafımıza bilgi verilerek gerekli eksik ya da sorunlu parçaların tedariği anında gerçekleştirilmektedir.

d) İade için gönderilen ürünler Orijinal kolisinde eksiksiz fatura ibrazı ve içine iade gerekçesi yazılan bir dilekçe ile gönderilir , teknik servis tarafından iadeye uygunluğu incelenir. (Gerek görülmesi durumunda tedarikçi firmaya test edilmesi için gönderilebilir) Kırık Hasarlı ürünlerin kargo firması tarafından tutanak tutturulması zorunluluğu vardır.

MADDE 15 - TEMERRÜD HALİ VE HUKUKİ SONUÇLARI

ALICI, kredi kartı ile yapmış olduğu işlemlerinde temerrüde düşmesi halinde kart sahibi bankanın kendisi ile yapmış olduğu kredi kartı sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyecek ve bankaya karşı sorumlu olacaktır. Bu durumda ilgili banka hukuki yollara başvurabilir; doğacak masrafları ve vekâlet ücretini ALICI'dan talep edebilir ve her koşulda ALICI'nın borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde, ALICI, borcun gecikmeli ifasından dolayı SATICI'nın oluşan zarar ve ziyanını ödemeyi kabul eder.

MADDE 16 - YETKİLİ MAHKEME

İş bu sözleşmeden kaynaklanabilecek ihtilaflarda, Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca ilan edilen değere kadar Tüketici Hakem Heyetleri, bu değerin üzerindeki ihtilaflarda Tüketici Mahkemeleri yetkilidir. Tüketici Mahkemesi bulunamayan yerlerde Asliye Hukuk Mahkemeleri yetkilidir.